loading...
تجربه ها
آقای بـا تجربه بازدید : 92 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (0)

سرخ كردن 

هنگامی كه می‌خواهید سیب زمینی یا بادمجان را سرخ كنید، با پاشیدن كمی نمك به داخل روغن، از چسبیدن مواد به تابه جلوگیری كنید.

 

پاک کردن سبزیجات از تخم حشرات  

برای اینكه حشرات داخل سبزیجاتی مانند كلم، گل كلم و نظایر آن را بیرون بیاورید ، 15 دقیقه آن را در آب سردی كه با چند قاشق چایخوری نمك یا سركه مخلوط كرده اید قرار دهید.

 

پخت گوشت بدون له شدن 

اگر می خواهید گوشت یا مرغ را با حرارت كم بپزید، ابتدا قطعات گوشت را در روغن تفت دهید، تا طلایی شود واطراف آن تغییر رنگ دهد. سپس آن را روی حرارت ملایم بپزید . با طلایی كردن گوشت ، لایه ی سرخ شده محافظی برای قسمت های دیگر گوشت می شود و از له شدن آن جلوگیری می كند.

    
پاک کردن لکه ی سوختگی قابلمه 

برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‏ هایی که سوخته و تـَه ‏گرفته، به روش زیر عمل کنید: ته ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به .....

آقای بـا تجربه بازدید : 112 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (0)
از بین بردن بوی نامطبوع برنج:
اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید. البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.

بر طرف کردن بوی پیاز از کارد:
اگر کارد شما بوی پیاز می دهد، با کارد هویج را حلقه حلقه ببرید. با این کار بوی پیاز از بین می رود.

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است:
اگرغذا به ته قابلمه چسبیده، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. اگر غذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده است، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاک شود.

برای پاک کردن سس:
برای پاک کردن لکه ی سس با پارچه ی تمیزی که درون آب سرد فرو ببرید، پاک کنید و ....

آقای بـا تجربه بازدید : 82 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (0)

خانم هایی که بیرون از خانه کار می کنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند و یا اینکه دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند، می توانند از این روش کمک بگیرند:


صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنید، البته کمی آن را خشک بردارید، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را داخل یخچال قرار دهید، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهید و آن را دم کنید حالا تا سالاد را آماده کنید، برنج هم دم کشیده است.


برای از بین بردن بوی سوختگی برنج:
1. یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.
2. یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود می گیرد.

آب برنج برای بچه ها:
وقتی می خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و ....

آقای بـا تجربه بازدید : 111 شنبه 26 فروردین 1391 نظرات (0)

برای تشخیص تخم مرغ تازه ، آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید. اگر تخم مرغ تازه باشد به ته ظرف می رود ، اما اگر به سطح آب بیاید، بهتر است از آن استفاده نکنید.

اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف نمی شود، چاره این است که آنها را در فر یا تستر برشته کنید و به سوپ بیفزایید. در انتها سوپ را در مخلوط کن بریزید و بعد سرو کنید.


یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید . زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند .
 
اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.
 
برای پختن تخم مرغ به صورت آب پز یا عسلی ، یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. حتی اگر تخم مرغ دارای پوست نازکی باشد و هنگام پختن ترک بردارد، نمک باعث می شود که تخم مرغ در آب پراکنده نشود.
 
 
آب کردن شکلات تخته ای ( برای استفاده در انواع کیک و شیرینی ):
راه اول: تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود.
 
راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را دریک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.

برای تهیه انواع کیک ، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.


خاکه قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.
 
برای درست کردن سس مایونز، تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال بیرون آورید تا کمی گرم شود.
 
برای پختن سیب زمینی آب پز، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.

آقای بـا تجربه بازدید : 273 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)


این تجربه اسمش هست : وقتی تیغ ماهی توی گلو گیر کنه ، چکار کنیم ؟

نام ارسال کننده : خانم رستگار از کرج


خیلی ها خوردن ماهی را دوست دارند اما ازگیر کردن تیغ ماهی درگلو میترسند اگر خدایی ناکرده تیغ گیر کرد چند حبه زیتون درظرفی بریزید و با یک لیوان اب چند دقیقه بجوشانید بعد اب راصاف کرده

وکم کم اب رابخورید قاشق قاشق چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید کرد.

برای اینکه مطمئن شوید یک ازمایش کوچک بکنید چند حبه زیتون بجوشانید و درآبش چندتا تیغ ماهی بگذارید چند دقیقه بعد تیغها نرم خواهد شد مثل ماکارونی.





اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 284
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 1,145
  • بازدید کلی : 85,032